آینده جهان عرب متعلق به اسلامگرایان است
 
پیدای پنهان
 
 

 

 
رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس در سال ۱۹۹۹ میلادی در گفتگویی با روزنامه اتریشی استاندارد با تاکید بر اینکه آینده جهان عرب به اسلامگراها تعلق دارد، حکومت های دیکتاتوری را ارمغان سکولاریسم برای ملتهای عربی دانست.

به گزارش رحماء راشد الغنوشی، رهبر حزب اسلامگرای تونس گفتگویی با روزنامه اتریشی "استاندارد" در سال 1999 داشته که این روزنامه اتریشی آن را به مناسبت پیروزی اسلامگراها در انتخابات تونس به چاپ رسانده است.
رهبر حزب اسلامگرای "النهضه" در این گفتگو در پاسخ به این پرسش که "آیا شما اصلا اعتقاد دارید آینده ای برای حزب شما وجود دارد یا نه ؟ " اظهار داشت: آینده به اسلام و اسلامگراها تعلق دارد. من کاملا به این موضوع اعتقاد دارم. پروژه حکومتهای سکولار نه تنها در جهان عرب بلکه همچنین در غرب با شکست مواجه شده است.
وی افزود: سیستم های سکولارنتوانستند و نمی توانند چشم اندازی برای آینده اکثریت جوانان ارائه دهند. جوانان تحت این حکومتها هیچ مفهومی برای زندگی نمی بینند. حتی در غرب خانواده و زندگی اجتماعی کاملا از هم گسیخته است.
الغنوشی تصریح کرد: از آنجا که در جهان عرب اکثر رژیمها تحت نفوذ غرب قرار دارند بنابراین از مشکلات و مسائل برابری رنج می برند. این رژیمهای وابسته نمی توانند ارزشهای اخلاقی و بومی را به ملتهایشان ارائه دهند و راه حلهای واقعی برای مسائل اجتماعی و سیاسی کشورشان بیابند.
وی همچنین گفت: مثلا فلسطین را در نظر بگیرید. رژیمهای سکولار حاکم در این منطقه تا به حال چه راه حلی برای مسائل کشورشان ارائه داده اند؟ هیچ، اسرائیل روز به روز بخش های وسیع تری از این منطقه را اشغال می کند و آمادگی پایبندی به هیچ یک از قراردادهای منعقد شده را ندارد. تنها گروهی که می توانند به صورت جدی ( در برابر اسرائیل ) جبهه گیری کنند اسلامگراها هستند.
رهبر حزب اسلامگرای النهضه در ادامه خاطر نشان کرد: حرکت های سکولار در سرار جهان عرب شکست خورده است. این حرکت به جای اینکه دموکراسی را به ارمغان بیاورد و جامعه غیر نظامی را تقویت کند برای ما رژیمهای دیکتاتوری را به ارمغان آورده است.
وی همچنین درباره انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: از زمان شروع اولین تجربه های اسلامی در ایران غرب و از همه جلوتر آمریکا و کشورهای عربی تلاش کردند تا این حرکت اسلامی را نابود کنند. اما رژیم در ایران زنده مانده است و حالا به اندازه کافی اعتماد به نفس برای تکامل و ایجاد اصلاحات در خود را دارد.
بنابر گزارش پایگاه مقاومت ،الغنوشی در بخش دیگری از این گفتگو درباره روابط آِینده اسلامگراها با اتحادیه اروپا اظهار داشت: اروپاییها هنوز مانند اربابان استعمارگر رفتار می کنند و نه مانند شریک. ما اسلامگراها نمی خواهیم اروپا را تحریم کنیم. ما در مسیر تفاهم و نه اختلاف حرکت می کنیم، اما یک زندگی اشتراکی با اروپا احترام متقابل و حقوق برابر برای هر دو طرف را می طلبد. اسلام در اروپا به عنوان مذهبی دیده می شود که با آزادی، پیشرفت، هنر و حقوق زنان مبارزه می کند، اما این حقیقت ندارد.
وی افزود: سکولاریسم، آزادی و دموکراسی را در غرب از بین برده است. ما عربها دوران طلایی خود را در دوران حکومت اسلام داشتیم و با کمرنگ شدن اسلام مسائل و مشکلات ما شروع شد. تنها شانس ما برای پیشرفتهای واقعی و برقراری دموکراسی حقیقی در تشکیل یک جامعه اسلامی جدید است. نقش مذهب در جامعه ما با نقش مذهب در جوامع اروپایی قابل مقایسه نیست. مدل غربی یک مدل عمومی نیست. ما حق انتخاب راه شخصی خود را داریم. ما امیدواریم که اروپاییها یک روز این تفاوتها را درک کنند.




برچسب ها: آینده جهان عرب،

منبع:http://www.islamicstation.mihanblog.com/post/49



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 22:56 :: توسط : فاطمه رضی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیدای پنهان و آدرس rahay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 22880
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1